Bergen, bergen en nog eens... - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu Bergen, bergen en nog eens... - Reisverslag uit Puerto Maldonado, Peru van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu

Bergen, bergen en nog eens...

Door: Sil

Blijf op de hoogte en volg Sil

17 December 2014 | Peru, Puerto Maldonado

Hallo allemaal,

Zojuist weer teruggekomen uit Cusco!!
Nu heb ik in mijn leven nog niet zo heel veel bergen gezien, maar dat heb ik afgelopen week in één keer goed gemaakt.

Na een busrit van vijftien uur vanuit Puerto Maldonado, kwam ik rond de middag aan in Cusco. Vrijwel meteen naar mijn hotel gegaan en rustig aan gedaan aangezien mijn hoofd zei dat ik wel even moest wennen aan de hoogte.

De volgende dag ook meteen weer vanuit Cusco vertrokken door de bergen richting Santa Maria. Dit duurde iets langer als gepland aangezien een deel van een berg op de weg was beland. Na 4 uur in Santa Maria aangekomen en vanuit daar naar Quellomayo gereisd: mijn eerste lange stop. Hier ben ik samen met Tati & Andy, de eigenaars van de hostel, de bergen ingetrokken, geholpen op de boerderij en de beste warme chocomel ter wereld gemaakt!!

Na 3 dagen verder getrokken en via Santa Theresa en Hidroelectrica langs het spoor een prachtige tocht naar Agues Calientes gemaakt. Hier een nacht verbleven om de volgende dag naar Machu Picchu te gaan.

Machu Picchu, de door de Spanjaarden onontdekte stad, waar de Inca's in de 15de eeuw leefden. Fantastisch om te zien!! Daarnaast ben ik ook Huaynapicchu, de berg ernaast, opgeklommen. En alhoewel de paden soms oncomfortabel smal waren was het uitzicht op het Andes gebergte en Machu Picchu fantastisch. Na vele uren door de ruïnes gewandeld te hebben was het tijd om door de Sacred Valley richting Ollantaytambo te vertrekken met de trein. Dit pittoreske stadje ligt tussen verschillende oude tempels.

De volgende dag, zondag, kwamen vele Peruanen in traditionele kledij naar het centrum om daar te bij elkaar te zijn en een beetje te dansen. Na dit spektakel vertrok mijn 'collectivo' wederom richting Cusco, waar ik de twee dagen daarna verbleef om de stad te bewonderen, het Inka museum te bezoeken, wat rond te wandelen en een beetje te rusten voordat ik weer terug kwam naar Puerto Maldonado.

Het was een heerlijke week in de bergen waarin ik veel van het andere Peru heb gezien, maar om heel eerlijk te zijn heb ik de jungle wel gemist.
Gelukkig mag ik over een paar dagen weer het regenwoud in, waar ik in ieder geval tot na kerst zal blijven, maar waarschijnlijk voor nieuwjaar weer terugkom.
Het kan zijn dat er in Januari een kleine expeditie nog verder de jungle in op het programma staat maar daarover later meer…….

Vanuit Peru,
Les deseo a todos unas felices navidades y hasta luego,
Sil

  • 17 December 2014 - 21:41

    Dorien, Fons En Loes:

    Ziet er helemaal te gek uit Sil ! Geniet ervan en we zien je volgende verhaal wel weer verschijnen !

  • 21 December 2014 - 22:40

    Sabine:

    Hallo Avontuurlijke Sil !

    Wat een Beleving ... het is je gegund ... mooie verhalen en Prachtige foto's [ kapsel Royal Flycatcher super cool ;-)

    Pas goed op jezelf , en vanuit ( 'n degelijk :) Rooi Wens ik je Fijne Kerstdagen en 'n Happy Succesvol 2015 !

    Groetjes Sabine .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sil

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 13221

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Februari 2015

Peru

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Suriname

Landen bezocht: