Bijna!!! - Reisverslag uit Sint-Oedenrode, Nederland van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu Bijna!!! - Reisverslag uit Sint-Oedenrode, Nederland van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu

Bijna!!!

Door: Sil

Blijf op de hoogte en volg Sil

13 Oktober 2014 | Nederland, Sint-Oedenrode

Hallo Allemaal,

Komende woensdag (15-10) vertrek ik voor 4 maanden richting Peru, als afstudeerstage voor mijn master Biology ga ik hier onderzoek verrichten naar vogels.

Dit onderzoek wordt ondersteund door de Radboud Universiteit hier in Nederland, in Peru zal ik samenwerken met de organisatie 'FaunaForever'. Dit is een non-profit organisatie die sinds 1997 al onderzoek doet in de regenwouden van Peru om daarbij bij te dragen aan de conservatie van de regenwouden en ook binnen scholen in Peru educatie over natuurgebieden verzorgt.

Het onderzoek wat ik zal gaan verrichten gaat over vogelsoorten en -populaties die in verschillende bostypen in het regenwoud voorkomen. Veel van deze bossen zijn onderhevig aan bijvoorbeeld ontbossing en het mijnen van goud. Dit heeft natuurlijk ook zijn effect of vogels en daarbij wil ik bepalen wat doorslaggevende factoren zijn die vogelpopulaties beïnvloeden en wat die effecten op vogels precies zijn.

Ik zal proberen op deze site mijn reis bij te houden, maar aangezien er midden in het regenwoud geen internet is zal dit beperkt worden tot +- 1 keer in de maand.

Momenteel ben ik de laatste voorbereidingen aan het treffen voor de reis en dan nog twee nachtjes slapen en dan ga ik vertrekken!!

Hasta luego,
Sil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sil

Actief sinds 16 Nov. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 13225

Voorgaande reizen:

15 Oktober 2014 - 04 Februari 2015

Peru

16 December 2011 - 04 Februari 2012

Suriname

Landen bezocht: