Nieuwjaar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu Nieuwjaar - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu

Nieuwjaar

Door: Sil

Blijf op de hoogte en volg Sil

01 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de leuke berichten die jullie gestuurd hebben. Daarnaast wens ik samen met mijn reisgenoten iedereen een fantastisch 2012 toe.

Voor degene die geïnteresseerd zijn in het onderzoek wat wij doen: we maken een soortenlijst van alle dieren en planten die we tegenkomen en die lijst is flink aan het groeien. Ook maken we een kaart voor toeristen zodat als zij bepaalde organismen zien, ze op de kaart kunnen kijken en weten welk dier of plant het is. We doen dit voor de algemene soorten. Ook hiermee zijn we al een eind op weg.

We zijn nu nog in Paramaribo, waar we verschillende activiteiten hebben gedaan en nog gaan doen. Zo hebben we een fietstocht door Nieuw-Amsterdam, Marienburg en Alkmaar gemaakt en verschillende plantages bezocht. Ook zijn we dolfijnen wezen spotten waarvan de dichtstbijzijnde, van de ongeveer 30 dolfijnen die we gezien hebben, enkele meters van de boot voorbij sprong, erg mooi om te zien. Daarna naar Matapica geweest waar een prachtig strand was. We moesten hier met een bootje naartoe waar we met zijn zessen in zaten en wat nog zo'n 10 cm boven het waterpeil uitkwam en we moesten balanceren om de boot recht te houden. Op dit strand zaten wat minder vogels dan we verwacht hadden maar het strand zelf bleef prachtig. 's Avonds zijn we toen op kaaimannenjacht gegaan waarbij we er een gevangen hebben met een stuk bamboe en een ijzerdraadje. Deze hebben we ook allemaal vastgehouden, erg leuk. Maandag gaan we nog naar Bigi Pan, waar bij goed weer veel tropische vogels te zien zijn. En dan gaan we weer de jungle in.

4 januari gaan we naar Fongoe-eiland bij de Raleighvallen en de Voltzberg waar we ons onderzoek verder voort zullen zetten en hopelijk veel leuke dingen gaan zien.

Aangezien ik op Fongoe-eiland geen internet heb is dit voorlopig weer mijn laatste bericht. Op 17 januari zal ik weer terug zijn in Paramaribo en weer iets van me laten horen.

Mo Syi (tot ziens)

Sil