Raleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu Raleighvallen - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Sil Lieshout - WaarBenJij.nu

Raleighvallen

Door: Sil

Blijf op de hoogte en volg Sil

17 Januari 2012 | Suriname, Paramaribo

Hoi Allemaal,

Ik ben net een dag terug uit Raleighvallen en nu ook alweer voor aan het bereiden want morgen vertrek ik alweer voor 6 dagen naar Brownsberg.

Raleighvallen wat super mooi. Ik zat op een eiland, en daaromheen kilometers in elke richting lag alleen maar regenwoud. Ongeveer een uur na aankomst op het eiland was de eerste grote ontdekking er al, zijn naam is de Harpy Eagle, of op zijn surinaams Gonini. Dit is de grootste roofvogel van heel Zuid-Amerika. Hij zat een paar meter voor ons te dineren. Een erg goed begin dus.

De dagen erna hebben we nog meer gezien: enorme bomen, toekans, ara's, schildpadden, watervallen, vleermuizen en een prachtig uitzicht vanaf de Voltzberg. En dan waren nog maar de eerste drie dagen. Toen kwamen we erachter dat in ons verblijf, een paar meter van ons bed een tarantula verblijft. Tijdens een nachtexcursie hebben we deze ook nog gezien. Ook heb ik tijdens een trip in de jungle een jaguar gezien.

Het was iedere dag zo'n 30 graden Celsius, met rond een uur of 3 een bui van een half uur. Toen we weer een keer de jungle in gingen zagen we onze eerste slang, niet giftig, maar wel heel mooi. Ook ben ik erachter gekomen dat niet alle planten even vriendelijk zijn want de 'boegroe maak' heeft me vaak gestoken met zijn naalden.

Op onze voorlaatste dag hebben we nog veel slingerapen gezien en ook een slang die giftig is en waar we net overheen zijn gestapt. Al met al dus weer een fantastische trip in de jungle.

Morgen dus weer naar Brownsberg voor 6 dagen om ons onderzoek daar af te ronden en dan zit de trip in Suriname er alweer op, helaas.

Tot over een week of 2.

Mo Syi,
Sil

• 18 Januari 2012 - 09:06

Fam.v.d.wielen :

Hoi (buurmenneke) Sil.
    We lezen met belangstelling jouw belevenissen daar in de jungle! Er zijn wel wat meer (gevaarlijke) dieren dan hier op de Boskantseweg. We wensen je nog heel veel (leer)plezier en een veilige thuisreis.
    Wim en Tonnie

• 25 Januari 2012 - 20:07

Opa En Oma:

hoi sil
    over een grote week ben je weer op
    rooise bodem . we hopen je dan gauw
    weer te zien .en hopen van je
    onderneming te horen .
    de choclaatjes liggen al je te
    wachten

opa en oma tot ziens